Follow us on: 
facebook
youtube
flick
 

Documents

Order by : Name | Date | Hits [ Ascendant ]

Craft & Design in Vietnam 2012

Date added: 11/29/2012
Downloads: 12985
Craft & Design in Vietnam 2012

This publication is made possible by the International Trade Centre (ITC) and the United Nations Industrial Development Organization (UNIDO), within the context of the joint programme ‘Green Production and Trade to Increase Income and Employment Opportunities for the Rural Poor’ and in close partnership with the Sustainable Product Innovation (SPIN) Project of the Vietnam National Cleaner Production Centre (VNCPC).

Following a successful experience in 2011, this “craft and design” publication presents the results of a second round of design assistance made available to companies by a team of foreign designers engaged under the programme by ITC, UNIDO and VNCPC. The sustainable product collections was first introduced to international buyers at LifeStyle Vietnam 2012, the international home décor and gift fair organized by VIETCRAFT in Hochiminh City in April 2012. As a result of design efforts, companies have developed new product lines which are commercially viable i.e. economically sustainable, and the production of which does not jeopardize environment. The local employment created in the production of input material for these products, alongside direct employment, contributes to livelihood security and social and economic sustainability including more equitable value chains. Since these products are easily produced within the traditional set up of ‘craft villages’ characteristic of Vietnam’s cultural industry, they also help vitalize and sustain the local culture.

Sử dụng cách tiếp cận theo chuỗi giá trị đối với phát triển kinh tế địa phương và nâng cao quyền năng kinh tế cho phụ nữ

Date added: 11/14/2012
Downloads: 11088
Sử dụng cách tiếp cận theo chuỗi giá trị đối với phát triển kinh tế địa phương và nâng cao quyền năng kinh tế cho phụ nữ

Nghiên cứu này tập trung vào cách tiếp cận tổng thể theo chuỗi giá trị tại huyện Quỳ Châu, tỉnh Nghệ An, Việt Nam. Nghiên cứu mô tả cách tiếp cận tổng thể theo chuỗi giá trị đã đóng góp như thế nào trong việc nâng cao quyền năng kinh tế cho phụ nữ, cũng như khả năng thương thuyết của họ, nâng thu nhập và tạo cơ hội việc làm tại vùng nông thôn, bảo vệ môi trường và giá trị truyền thống của các dân tộc thiểu số tại địa phương.

Tăng cường chuỗi giá trị đòi hỏi kinh nghiệm chuyên môn chuyên biệt của dạng kinh doanh này cùng với các bước cụ thể khác nhau của chuỗi giá trị. Nghiên cứu cũng nêu lên kinh nghiệm của 5 tổ chức LHQ, bao gồm FAO, ILO, UNIDO, UNCTAD và Trung tâm Thương mại Quốc tế, cùng tạo nên tác động xã hội to lớn hơn.

pdfXin mời tải bản tiếng Việt tại đây

Tóm lược thông tin về Năng lượng bền vững cho tất cả mọi người

Date added: 06/11/2012
Downloads: 12846
Tóm lược thông tin về Năng lượng bền vững cho tất cả mọi người

Tăng trưởng kinh tế và mở rộng công nghiệp nhanh dựa trên chi phí năng lượng thấp đã làm gia tăng việc sử dụng nhiều năng lượng và các nguồn lực khác tại Việt Nam. Phát triển với mức độ sử dụng nguồn lực cao khiến cho nền kinh tế đối diện với nhiều rủi ro lớn do nguồn tài nguyên ngày càng cạn kiệt và phát thải hiệu ứng khí nhà kính (GHG). Đây cũng chính là nguyên nhân gây ra biến đổi khí hậu và ô nhiễm môi trường.

Để có thể đáp ứng được nhu cầu năng lượng của một nền kinh tế đang phát triển, vấn đề then chốt là cần giảm việc sử dụng các nguồn tài nguyên khan hiếm thông qua những biện pháp như tăng cường hiệu quả năng lượng . Đây cũng chính là cơ hội cho phát triển bền vững hơn thông qua tạo công ăn việc làm, giảm tác động môi trường, tiết kiệm chi phí và thúc đẩy tăng trưởng kinh tế.

 

pdfXin mời tải bản Tiếng Việt tại đây

Craft and Design in Viet Nam by the UN Joint Programme on Green Production and Trade

Date added: 06/14/2011
Downloads: 16348
Craft and Design in Viet Nam by the UN Joint Programme on Green Production and Trade

This publication presents the results of a team of foreign designers, engaged under the UN joint programme 'Green Production and Trade to Increase Income and Employment Opportunities for the Rural Poor', to assist Vietnamese companies develop new and more sustainable product collections. The product collections will be first introduced to international buyers at LifeStyle Vietnam 2011, the international home décor and gift fair organized by VIETCRAFT in Ho Chi Minh City in April 2011.